موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن

موسسه مجازی طب جامع اسلامی شفای قرآن
‏وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا‏ 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسسه طب جامع اسلامی شفای قرآن و آدرس shefateb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فرستادن به ایمیل

يكي از موثرين راه‌هاي جلوگيري از ابتلا به سرماخوردگي، شستشوي روزانه حفره‌هاي بيني است. استفاده آزمايشي از اين روش بسيار قديمي در ارتش آلمان، ثابت كرد كه ابتلا به انواع سرماخوردگي 6 برابر كمتر مي‌شود.

شستشوي روزانه بيني از بيماري‌هاي زير جلوگيري مي‌كند:

سرماخوردگي، سرفه، التهاب چشم، بيني و گلو، التهاب سينوسهاي پيشاني، سردرد، خستگي، بيخوابي و در سرماخوردگي سر، مجاري تنفسي را باز مي‌كند.

استفاده از آب‌ونمك براي تميز كردن سوراخهاي بيني يكي از روشهاي بسيار قديمي است كه استفاده از آن در تعاليم اسلام توصيه شده كه علاوه بر تميز كردن سوراخها از ذرات كثيف و بيماري‌زا، پوشش مخاطي بيني را هم تقويت مي‌كند.

نتيجه مطلوب در سربازخانه‌ها

در آلمان، به درخواست شركت‌هاي بيمه‌ي خدمات درماني، استفاده از اين روش به صورت آزمايشي در يك دوره زماني مشخص در ارتش آلمان به اجرا درآمد. از آنجا كه سربازان همگي در يك محدوه سني مشخص هستند، بصورت جمعي زندگي مي‌كنند و خوراك و برنامه روزانه مشابهي دارند در مورد ابتلا به بيماري‌هاي ويروسي نيز تقريبا در شرايط يكساني قرار دارند.

نتيجه استفاده از اين روش حاكي از آن بود كه در طول فصل سرما گروه اول يعني سربازاني كه هر روز صبح سوراخهاي بيني‌شان را با آب‌ونمك شستند 6 برابر كمتر از گروهي كه در اين تحقيق شركت نكردند، سرما خوردند. موفقيت اين تحقيق تا حدي بود كه شركتهاي بيمه براي كاهش هزينه‌هاي سالانه خود در فصل سرما، ظرفهاي پلاستيكي مخصوص شستشوي سوراخهاي بيني سفارش مي‌دهند و به صورت رايگان ميان مشتريان خود پخش مي‌كنند.

ميزان موثر نمك در آب

براي موثر بودن اثر آب‌ونمك مي‌بايست درصد نمك (نمك خوراكي و در بهترين حالت، نمك گرفته شده از آب دريا) تنظيم شده باشد. آب بدون نمك يا كم‌نمك موجب سوزش حفره‌هاي بيني مي‌شود. اگر درصد نمك بيشتر از حد مشخص باشد هم تأثير ناخوشايندي خواهد داشت.

تركيب مناسب: يك قاشق چايخوري نمك در يك ليتر آب است. اين تركيب را مي‌توان به صورت فردي و پس از چند بار استفاده، بهتر تنظيم كرد. در آلمان براي شستشوي بيني از ظرفهاي پلاستيكي كوچكي استفاده مي‌شود كه اغلب شركتهاي بيمه خدمات درماني يا پزشك خانواده قبل از آغاز فصل سرما در اختيار علاقمندان قرار مي‌دهند. ‎اين ظرف پلاستيكي شبيه گلاب‌پاش كوچكي است كه لوله بلند آن انحنا ندارد.

روش استفاده

سر را بصورت افقي درون دستشويي بگيريد. نيمي از محلول آب‌ونمك را آرام و پيوسته در سوراخ بيني خالي كنيد. آب‌ونمك از سوراخ ديگر بيني خارج مي‌شود. سپس سر را به حالت ‎عمودي چرخانده با دهان باز، با شدت زياد پشت سر هم "فين " كنيد تا آب‌ونمك باقي مانده در حفره‌هاي بيني خارج شود.

توصيه بسيار مهم: گوشتان را زمان فين كردن نگيريد! اگر با انگشت يك گوش را نگهداريد آب‌ونمك درون حفره بيني، به درون مجاري گوش نفوذ كرده و موجب گرفتگي گوش شده و احتمال سرماخوردگي در هواي سرد را بيشتر مي‌كند.

نيمه ديگر محلول را به همين ترتيب در حفره ديگر بيني بريزيد. باز شدن حفره‌هاي بيني، تنفس راحت و سبكي سر از جمله اثرات خوشايند اين روش ساده اما موثر است.

منبع: خبرگزاری فارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:24 ] [ لقمان محمدیان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت آموزش و ترویج پزشکی اسلامی راه ندازی شده است
امکانات وب
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 91682
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

محکوم کردن توهین به پیامبر

تماس با ما
داستان روزانه